Mirella
“Ik heb weer plezier in mijn werk.”
Midden in de coronapandemie stapte ik over van de kinderopvang naar GGD Hart voor Brabant. Nu, ruim 3 jaar later, kan ik zeggen: wat een kansen krijg ik hier! Bij onze GGD is het heel normaal om van elkaar te leren en verschillende functies uit te proberen. Zo ben ik terechtgekomen bij het Klant Contact Centrum (KCC) en hier zit ik helemaal op mijn plek.
Het balletje rolde precies de goede kant op
Ik ben opgeleid als pedagoog, maar na verschillende banen in de jeugdzorg, het onderwijs en de kinderopvang raakte ik mezelf een beetje kwijt. Toen kwam de vacature bij de GGD op het perfecte moment. Ik begon op de afdeling corona en tegen het einde van de pandemie mocht ik een keer meeluisteren met de telefoontjes van het KCC. Bellen op de frontoffice van onze GGD geeft me weer plezier in mijn werk!
Ik leef graag met mensen mee
Vooral het contact met jonge ouders en mensen die op reis gaan is erg leuk. Ik leef met ze mee en help ze bijvoorbeeld met het maken of verzetten van afspraken. Vaak gebruik ik onze kennisbank. Zo weet een backpacker bijvoorbeeld wanneer hij zijn vaccinaties moet plannen om op tijd klaar te zijn voor de grote reis. Advies over welke vaccinaties iemand nodig heeft, is persoonlijk. Ik verwijs dan door naar een verpleegkundige.
Soms zet ik net een stapje extra
Een tijdje terug had ik contact met een reiziger die al even wachtte op het Rabiësvaccin. Niet noodzakelijk voor de reis, maar deze mevrouw wilde dit graag uit voorzorg. Het vaccin was kort voor de reis weer beschikbaar, maar onze agenda’s hadden alleen plek voor een kort consult. Genoeg tijd voor het zetten van een vaccin, maar normaal nemen we iets langer de tijd. Ik plande het korte consult en vroeg onze verpleegkundige of dit bij uitzondering mogelijk was. Dat lukte en de reiziger vroeg mijn collega om mij extra te bedanken. Deze actie past bij onze GGD: gedurfd handelen wanneer de situatie erom vraagt!
Mensen helpen – en ze waar mogelijk extra blij maken – is het liefste wat ik doe. Inmiddels doe ik dat telefonisch, via e-mail en aan de receptie. Daardoor is mijn werkdag elke dag anders, en dat maakt het extra leuk.